Centralne smarowanie z SKF

SKF to niewątpliwy lider w zakresie projektowania i wytwarzania łożysk, uszczelnień oraz systemów centralnego smarowania. Jednym z założycieli firmy był Sven Wingquist, wynalazca dwurzędowego wahliwego łożyska kulkowego. Pierwsza fabryka SKF powstała w 1907 r. i od tego czasu firma sukcesywnie rozwijała się, obejmując swoim zasięgiem cały świat. W ciągu 100 lat SKF osiągnął pozycję światowego lidera, przejmując po drodze liczne firmy, m.in. w 2004 r. przejęto spółkę Willy Vogel AG — ówczesnego światowego lidera w dziedzinie systemów smarowania. W 2010 r. SKF przejął firmę z branży systemów smarowania — Lincoln Holdings Enterprises z siedzibą w USA. SKF łączy doświadczenie, wiedzę, technologie i tym samym dostarcza niezawodne systemy smarowania najwyższej jakości i wytrzymałości.

Centralne smarowanie SKF Lincoln

PROOIL –  dystrybutor marki SKF w zakresie systemów centralnego smarowania

Mamy wieloletnie doświadczenie w branży układów centralnego smarowania. Zajmujemy się ich montażem, serwisem, dostarczamy również części zamienne oraz indywidualne projekty rozwiązań. Wybierając naszą firmę, otrzymujesz kompleksową obsługę – od zaprojektowania układu centralnego smarowania zgodnie z wymaganiami, jego montaż, szkolenie pracowników z obsługi, po serwis i konserwację. Oferujemy podzespoły renomowanych producentów z grupy SKF – SKF, Lincoln czy Vogel. Nasze systemy centralnego smarowania dają gwarancję niezawodności, wytrzymałości, a przede wszystkim oszczędności.

Dlaczego smarowanie jest ważne?

Smarowanie maszyny czy łożysk ma znaczący wpływ na wydajność elementów. Nieprawidłowe smarowanie, niezależnie czy jest nadmierne, czy niewystarczające, to prosta droga do awarii, przestojów, dodatkowych kosztów. Dlatego tak ważne jest zapewnienie optymalnej dawki środka smarnego, w odpowiednim miejscu i we właściwym odstępie czasu, czyli cały proces zarządzania smarowaniem. Szacuje się, że nieprawidłowe smarowanie ma wpływ nawet na 50% awarii i uszkodzeń, zwłaszcza w przypadku łożysk.

Smarowanie ręczne, mimo utrzymywania harmonogramu smarowań i staranności pracownika, często nie jest wystarczające. Dotyczy to zwłaszcza trudno dostępnym miejsc. I tu pojawiają się systemy centralnego smarowania. Zapewniają optymalne smarowanie, nawet miejsc trudno dostępnych. Środek smarny podawany jest automatycznie, w odpowiedniej ilości i odstępie czasu. Całkowita obsługa takiego układu to funkcja kontrolna oraz uzupełnianie zbiornika na środek smarny. Oszczędzasz nie tylko pieniądze, ale także czas.

Układ centralnego smarowania a oszczędność

Stosując układ centralnego smarowania oszczędzasz czas, który był potrzebny na ręczne smarowanie oraz pieniądze. Po pierwsze systemy centralnego smarowania obniżają znacząco awarie maszyn wynikające z niewłaściwego smarowania – redukujesz więc koszt serwisu, napraw, części zamiennych i przestoju maszyny. Urządzenie możesz pracować wydajnie i niezawodnie. Systemy smarowania to także oszczędność środka smarnego, zwłaszcza w sytuacjach wcześniejszego nadmiernego smarowania. Układ gwarantuje podaż precyzyjnie dobranej dawki smaru czy oleju.

Czy układ centralnego smarowania sprawdzi się u mnie?

Systemy centralnego smarowania doskonale sprawdzają się w każdej branży. Niezależnie czy jest to linia produkcyjna przemysłu spożywczego, koparka, maszyna w kopalni, smarowanie łożyska, łańcucha czy prowadnicy. Do każdej maszyny czy urządzenia projektujemy indywidualne rozwiązanie, dobieramy podzespoły zgodnie z potrzebami tak, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację kosztową.

System centralnego smarowania – budowa i najważniejsze elementy

Układ centralnego smarowania zbudowany jest z kilku głównych elementów. Sercem systemu jest pompa centralnego smarowania. To dzięki niej smar trafia ze zbiornika do instalacji. Kolejnym elementem systemu centralnego smarowania jest rozdzielacz. Reguluje on dawkę smaru bądź oleju, jaka ma być podawana do instalacji. Niezbędnym elementem układu centralnego smarowania jest także zbiornik na smar i olej, przewody smarowe oraz elementy dozujące.

Pompa centralnego smarowania LincolnRozdzielacze SSVD Lincoln

 

 

 

 

 

 

 

W zależności od budowy wyróżnia się kilka rodzajów układów centralnego smarowania:

– układ progresywny

– układ jednoliniowy

– układ wieloliniowy

– smarowanie natryskowe

Podsumowanie

Montując układ centralnego smarowania możesz tylko zyskać. Centralne smarowanie gwarantuje:

Dokładne, precyzyjne dawkowanie smaru i oleju w określonym odstępie czasu, nawet w trudno dostępnym miejscach – eliminujesz ryzyko nadmiernego lub niewystarczającego smarowania.

– Oszczędność czasu – nie robisz przerw w pracy maszyny potrzebnych na ręczne smarowanie. Minimalizujesz także przestoje związane z usterkami, awariami, czy uszkodzeniami maszyny.

– Oszczędność pieniędzy – stosujesz dokładnie tyle smaru czy oleju, ile jest potrzebne. Nie ponosisz niepotrzebnych kosztów związanych z naprawą źle smarowanej maszyny oraz kosztów przestoju.