PROOIL dystrybutorem SKF – dostawcy najwyższej jakości układów centralnego smarowania

PROOIL dystrybutorem SKF – dostawcy najwyższej jakości układów centralnego smarowania

Centralne smarowanie z SKF

SKF to niewątpliwy lider w zakresie projektowania i wytwarzania łożysk, uszczelnień oraz systemów centralnego smarowania. Jednym z założycieli firmy był Sven Wingquist, wynalazca dwurzędowego wahliwego łożyska kulkowego. Pierwsza fabryka SKF powstała w 1907 r. i od tego czasu firma sukcesywnie rozwijała się, obejmując swoim zasięgiem cały świat. W ciągu 100 lat SKF osiągnął pozycję światowego lidera, przejmując po drodze liczne firmy, m.in. w 2004 r. przejęto spółkę Willy Vogel AG — ówczesnego światowego lidera w dziedzinie systemów smarowania. W 2010 r. SKF przejął firmę z branży systemów smarowania — Lincoln Holdings Enterprises z siedzibą w USA. SKF łączy doświadczenie, wiedzę, technologie i tym samym dostarcza niezawodne systemy smarowania najwyższej jakości i wytrzymałości.

Centralne smarowanie SKF Lincoln

PROOIL –  dystrybutor marki SKF w zakresie systemów centralnego smarowania

Mamy wieloletnie doświadczenie w branży układów centralnego smarowania. Zajmujemy się ich montażem, serwisem, dostarczamy również części zamienne oraz indywidualne projekty rozwiązań. Wybierając naszą firmę, otrzymujesz kompleksową obsługę – od zaprojektowania układu centralnego smarowania zgodnie z wymaganiami, jego montaż, szkolenie pracowników z obsługi, po serwis i konserwację. Oferujemy podzespoły renomowanych producentów z grupy SKF – SKF, Lincoln czy Vogel. Nasze systemy centralnego smarowania dają gwarancję niezawodności, wytrzymałości, a przede wszystkim oszczędności.

Dlaczego smarowanie jest ważne?

Smarowanie maszyny czy łożysk ma znaczący wpływ na wydajność elementów. Nieprawidłowe smarowanie, niezależnie czy jest nadmierne, czy niewystarczające, to prosta droga do awarii, przestojów, dodatkowych kosztów. Dlatego tak ważne jest zapewnienie optymalnej dawki środka smarnego, w odpowiednim miejscu i we właściwym odstępie czasu, czyli cały proces zarządzania smarowaniem. Szacuje się, że nieprawidłowe smarowanie ma wpływ nawet na 50% awarii i uszkodzeń, zwłaszcza w przypadku łożysk.

Smarowanie ręczne, mimo utrzymywania harmonogramu smarowań i staranności pracownika, często nie jest wystarczające. Dotyczy to zwłaszcza trudno dostępnym miejsc. I tu pojawiają się systemy centralnego smarowania. Zapewniają optymalne smarowanie, nawet miejsc trudno dostępnych. Środek smarny podawany jest automatycznie, w odpowiedniej ilości i odstępie czasu. Całkowita obsługa takiego układu to funkcja kontrolna oraz uzupełnianie zbiornika na środek smarny. Oszczędzasz nie tylko pieniądze, ale także czas.

Układ centralnego smarowania a oszczędność

Stosując układ centralnego smarowania oszczędzasz czas, który był potrzebny na ręczne smarowanie oraz pieniądze. Po pierwsze systemy centralnego smarowania obniżają znacząco awarie maszyn wynikające z niewłaściwego smarowania – redukujesz więc koszt serwisu, napraw, części zamiennych i przestoju maszyny. Urządzenie możesz pracować wydajnie i niezawodnie. Systemy smarowania to także oszczędność środka smarnego, zwłaszcza w sytuacjach wcześniejszego nadmiernego smarowania. Układ gwarantuje podaż precyzyjnie dobranej dawki smaru czy oleju.

Czy układ centralnego smarowania sprawdzi się u mnie?

Systemy centralnego smarowania doskonale sprawdzają się w każdej branży. Niezależnie czy jest to linia produkcyjna przemysłu spożywczego, koparka, maszyna w kopalni, smarowanie łożyska, łańcucha czy prowadnicy. Do każdej maszyny czy urządzenia projektujemy indywidualne rozwiązanie, dobieramy podzespoły zgodnie z potrzebami tak, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację kosztową.

System centralnego smarowania – budowa i najważniejsze elementy

Układ centralnego smarowania zbudowany jest z kilku głównych elementów. Sercem systemu jest pompa centralnego smarowania. To dzięki niej smar trafia ze zbiornika do instalacji. Kolejnym elementem systemu centralnego smarowania jest rozdzielacz. Reguluje on dawkę smaru bądź oleju, jaka ma być podawana do instalacji. Niezbędnym elementem układu centralnego smarowania jest także zbiornik na smar i olej, przewody smarowe oraz elementy dozujące.

Pompa centralnego smarowania LincolnRozdzielacze SSVD Lincoln

 

 

 

 

 

 

 

W zależności od budowy wyróżnia się kilka rodzajów układów centralnego smarowania:

– układ progresywny

– układ jednoliniowy

– układ wieloliniowy

– smarowanie natryskowe

Podsumowanie

Montując układ centralnego smarowania możesz tylko zyskać. Centralne smarowanie gwarantuje:

Dokładne, precyzyjne dawkowanie smaru i oleju w określonym odstępie czasu, nawet w trudno dostępnym miejscach – eliminujesz ryzyko nadmiernego lub niewystarczającego smarowania.

– Oszczędność czasu – nie robisz przerw w pracy maszyny potrzebnych na ręczne smarowanie. Minimalizujesz także przestoje związane z usterkami, awariami, czy uszkodzeniami maszyny.

– Oszczędność pieniędzy – stosujesz dokładnie tyle smaru czy oleju, ile jest potrzebne. Nie ponosisz niepotrzebnych kosztów związanych z naprawą źle smarowanej maszyny oraz kosztów przestoju.

Agrotech Kielce 2018

AGROTECH Kielce 2018. Targi za nami, ale to nie oznacza odpoczynku. Dziękujemy wszystkim nowym klientom za podjęcie współpracy, a wszystkich którzy dalej zastanawiają się nad naszymi produktami zapraszamy do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową.

Smarownica akumulatorowa na trzy rodzaje kartuszy!

Nowa smarownica akumulatorowa

Nowa smarownica akumulatorowa MATO pasuje do 3 różnych rodzajów kartuszy – 400g, 500g i 400g typu LS.
Akumulator pozwala średnio na zużycie pięciu kartuszy, a czas jego ładowania to ok. 30 min.
Smarownica posiada wskaźnik LCD, który informuje o poziomie naładowania baterii oraz wskaźnik LED informujący
o przeciążeniu. Uniwersalna ładowarka o szerokim zakresie zastosowań pozwoli nam na naładowanie smarownicy nawet w gniazdkach 12V. Smarownica podaje około 100cm³ smaru na minutę.

Parametry techniczne smarownicy akumulatorowej:

  • wskaźnik poziomu naładowania baterii LCD i LEDowy wskaźnik przeciążenia
  • akumulator litowo-jonowy 18V – 1500mAh
  • uniwersalna ładowarka wielozakresowa (12-240V / 50-60Hz)
  • zabezpieczenie przed przeciążeniem (średni czas ładowania: 0,5h)
  • podaż smaru: 100cm³ na minutę
  • obudowa na kartusze 400g oraz 500g
  • złączka napełniająca/odpowietrzająca
  • gumowy wąż wysokociśnieniowy (1.650 bar), długość 750mm
  • 4-szczękowa końcówka o gwincie przyłączeniowym 1/8″
  • zapakowane w wygodną do przenoszenia walizkę z miejscami na zapasowy kartusz i zapasową baterię

 

Smarownica akumulatorowa MATO na trzy rodzaje kartuszy

 

SMAROWNICĘ KUPISZ W NASZYM SKLEPIE

 

 

Agro Show Bednary 2017

Za nami targi, powoli dochodzimy do siebie i ruszamy z zaległymi wysyłkami. Serdecznie przepraszamy klientów oczekujących na swoje zamówienia. Wszystko zostanie dostarczone niebawem.

Smar do wrzecion młotów udarowych – łożyska szybkoobrotowe

Dzisiaj prezentujemy w naszej ofercie produkt o nazwie LITHOPLEX.
Jest to całkowicie syntetyczny smar szczególnie polecany dla bardzo szybkich łożysk.
Temperatura pracy: -50/+150 °C  (temp. szczytowa  +180 °C)

Współczynnik obrotowy DN = 1.150.000

Czym jest współczynnik DN?

Gdzie:
D – średnica zewnętrzna łożyska
d – średnica wewnętrzna łożyska
rpm – obroty na minutę (rounds per minute)

Smarowanie łańcuchów – jaki smar wybrać?

Łańcuchy są jednym z najważniejszych sposobów transmisji siły używanych we wszystkich sektorach przemysłu, w maszynach budowlanych oraz w wielu innych aplikacjach. Pomimo ważnych funkcji, jakie pełnią łańcuchy, zalecenia odnośnie ich smarowania nie są traktowane z należytą uwagą.

Często w celu smarowania ogniw łańcucha używa się wyeksploatowanych olejów hydraulicznych, silnikowych, czy przekładniowych. Oszczędność w takim przypadku jest tylko pozorna, używa się produktów „nic nie kosztujących”, ale z drugiej strony łańcuchy smarowane są środkami, które w najlepszym wypadku w nikłym stopniu spełniają funkcje smarne, a bardzo często wpływają niekorzystnie na pracę łańcucha i znacznie skracają jego żywotność. Najprostszym przykładem jest stosowanie produktów pozostawiających lepką powłokę na łańcuchu pracującym w mocno zapylonym środowisku, co prowadzi do przylegania nieczystości, zwiększonej eksploatacji, a w finale do zerwania samego łańcucha. Pozorna oszczędność może prowadzić do poważnych wydatków, a często do wielodniowych przestojów maszyn z powodu awarii.
Eksploatacja łańcucha będzie znacznie dłuższa jeśli zostanie zastosowany smar tylko do łańcuchów. Smary łańcuchowe (zwłaszcza produkty wysokiej wydajności z oferty Nils) zawierają specjalne dodatki, które sprawiają, że wnikają do wszystkich elementów. Film olejowy obejmuje cały łańcuch i zapobiega jego zużyciu. Niewłaściwy produkt będzie wykazywał brak przyczepności, będzie spływał wzdłuż aplikacji, a w najniższym jego punkcie wyciekał. Zastosowanie odpowiedniego środka eliminuje ten problem. Zużycie smaru jest przy tym mniejsze.
Jakość zabezpieczenia łańcuchów jest także ściśle związana z właściwościami penetracyjnymi smarów. Produkty tworzone z myślą o aplikacjach łańcuchowych mają silne właściwości penetracyjne (uzyskane za pomocą specjalnych dodatków) oraz gwarantują znacznie lepszą ochronę. Przeciwdziałają korozji i wpływają na dłuższą żywotność łańcucha. Należy jeszcze zaznaczyć, że zastosowanie właściwego środka smarnego przyczynia się również do zmniejszenia zużycia energii.
Wszystkie wymienione powyżej przypadki niekoniecznie widoczne są od momentu pierwszej aplikacji. „Zimna” kalkulacja wszystkich aspektów pokazuje, że cena specjalistycznego smaru oraz korzyści płynące z jego użycia są zdecydowanie niższe niż koszt nowego łańcucha.
Z oferty firmy Nils wybrano zatem cztery przykładowe produkty opracowane z myślą o smarowaniu łańcuchów: Kettolub Spray, Chain Food Spray z certyfikatem NSF H1, VFE 2000 i Kesoil BioSynt
Kettolub Spray to smar w aerozolu na bazie oleju syntetycznego, charakteryzuje się bardzo silną penetracją, a jego właściwości smarne zapewniają doskonałe „nawilżanie” wszystkich elementów łańcuchów, jak również chronią je przed korozją i rdzą. Kettolub Spray zawiera specjalne dodatki, które zwiększają przyczepność smaru do łańcucha i utrzymują go w czystości. Jest odpowiedni do łańcuchów wykorzystywanych w przemyśle, ale także w maszynach budowlanych.
Chain Food Spray to produkt certyfikowany NSF H1.  Stworzony na bazie oleju syntetycznego, nieszkodliwy fizjologicznie, bezwonny, bezsmakowy, stworzony zgodnie ze specyfikacjami FDA 21 CFR. Przeznaczony do użytku w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym i kosmetycznym. Odpowiedni do łańcuchów, prowadnic, połączeń, zwłaszcza do łańcuchów w tunelach chłodzących, przy pasteryzacji i suszeniu.
Kolejny produkt – VFE 2000 jest w pełni syntetycznym wysokotemperaturowym olejem z dodatkami EP zapewniającymi prawidłowe smarowanie. VFE 200 jest szczególnie odpowiedni dla łańcuchów pracujących w wysokich temperaturach oraz przy wysokim ciśnieniu. Produkt zapewnia doskonałe smarowanie łańcucha z minimalnym parowaniem nawet w wysokiej temperaturze, ma doskonałą przyczepność i penetrację.
Olej do łańcuchów Kesoil Biosynt został opracowany z myślą o ręcznych piłach spalinowych, lecz z powodzeniem można go również używać na łańcuchach przemysłowych. Może być stosowany w niższych temperaturach roboczych ze względu na wyjątkowo niską temperaturę płynięcia.

Opisywane smary do łańcuchów, a także inne środki smarne marki Nils, można nabyć u wyłącznego przedstawiciela w Polsce – w firmie Prooil.

Safelock – końcówka z hydraulicznym zaciskiem

Końcówka z zaciskiem hydraulicznym Safelock.

Jakie zalety ma taka końcówka? Przede wszystkim ułatwia w dużym stopniu pracę. Ile razy zdarzyło się Wam, że podczas smarowania niektórych kalamitek potrzebne były dwie osoby, jedna od węża, a druga od pompowania smaru? W tym przypadku wystarczy wpiąć końcówkę, a trzymanie wężyka nie jest już wcale potrzebne. Dodatkowo możemy też zaoszczędzić sobie gimnastyki podczas przytrzymywania węża w trudnodostępnych miejscach. Po zakończeniu smarowania wystarczy nacisnąć na sprzęgiełko Safelocka, a końcówka wyjdzie z kalamitki. Wykonanie tego produktu jest bardzo wysokiej jakości, wszystko wyprodukowane i przetestowane w niemieckiej fabryce. Wielu klientów zdecydowało się już na ten produkt, a ich satysfakcja jest dla nas bezcenna. Na filmie krótka prezentacja przedmiotu wraz z manometrem, który wskazuje aktualne ciśnienie robocze.

Lube-Shuttle – przekonaj się sam jak ułatwić sobie pracę i ograniczyć koszty

Znaczne przyśpieszenie procesów smarowania, wygodny oraz łatwy w obsłudze pistolet smarowy. Zwiększenie wydajności pracy, mniejsze przestoje oraz dużo mniej zmarnowanego smaru.

Pistolety smarowe oraz kartusze do systemów LUBE SHUTTLE dostępne w sklepie PROOIL. Niebawem pojawi się cała gama produktów do systemu L-S.

Przedstawiamy Wam film, w którym możecie zobaczyć jak korzystać z urządzeń Lube-Shuttle oraz jak szybko, sprawnie, a przede wszystkim bez brudzenia się, uzupełnić pusty kartusz smarem.

Pierwsze koty za płoty

Jesteśmy po realizacji kilku pierwszych zamówień, nie obyło się bez problemów za co serdecznie przepraszamy, ale jesteśmy ciągle w trakcie zapoznawania się z tą formą sprzedaży i w przyszłości wyeliminujemy wszelkie pomyłki. Zachęcamy do zakupów w naszym sklepie. Jeżeli jesteś zainteresowany jakimś produktem, a nie widzisz go u nas na stanie, nic straconego! Wyślij zapytanie albo skontaktuj się z nami telefonicznie. Odpowiemy na wszelkie pytania i doradzimy w doborze smaru oraz wszelkich akcesoriów smarowych.

Sklep uruchomiony!

Sklep uruchomiony!

Powoli i sukcesywnie dodajemy produkty na nasz sklep. Nie są to jeszcze porażające ilości, ale rzecz jasna nie od razu Rzym zbudowano. Z czasem postaramy się zapełnić poszczególne kategorie produktami tak, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Zapraszamy do sklepu!